Školski projekt “Veni, vide, mane!” ove godine imao je temu “Stećci u Imotskoj krajini”. U njegovoj realizaciji sudjelovali su učenici drugih razreda zajedno s profesoricama Antonijom Aračić i Ninom Tolić. Tijekom školske godine 2023./2024. sudjelovali su u provedbi više aktivnosti u kojima su istraživali povijesno i kulturno značenje stećaka, uspoređivali ih sa sličnim građevinama koje se grade u sličnom vremenskom periodu, ali u različitom prostornom kontekstu, dokumentirali, crtali, ali i izrađivali njihove umanjene modele. 

Projekt se u našoj školi provodi drugu godinu zaredom, a cilj mu je proširiti znanje o Imotskoj krajini, praktično primijeniti naučena znanja iz programa izvanučionične nastave, ali i poticanje učenika na istraživački pristup te istraživanje i upoznavanje povijesnog i kulturnog bogatstva mjesta u kojem živimo.

Projekt se odvijao u nekoliko etapa. U prvoj smo istraživali što su stećci, u kojim oblicima i s kojim motivima se pojavljuju te na kojem prostoru i u kojem vremenskom periodu. U drugoj etapi smo odradili terensku nastavu. Učenici 2.e razreda su posjetili lokalitete stećaka na području Imotske krajine: Velika i Mala Crljivica, Mramori (Kamenjak) i Proložac u pratnji profesorica Nine Tolić i Antonije Aračić. Stećke smo dokumentirali i slikali kako bi imali predložak za druge aktivnosti.

Nakon provedbe izvanučionične nastave, učenici su crtali stećke, te radili 3D modele. U završnoj fazi učenici su  prezentirati rad na temelju stečenog znanja. U prezentaciji su prikazali zadani stećak odgovarajući na pitanja: O kojem se tipu stećka radi? Koji su motivi prikazani? Zašto je povijesno bitan, te prostorni i vremenski koncept?

Kako bi istražili turistički potencijal stećaka, učenici su uspoređivali stećke sa sličnim kamenim građevinama iz europske i svjetske povijesti.

Aktivnosti i radove učenika možete pogledati na sljedećem linku:

https://view.genially.com/65ac28718f1ca8001455334c/interactive-image-interactive-image

 

Skip to content