
Kako tehnologija čini sve veći dio naših života te napreduje velikom brzinom, izuzetno je važno raditi na razvoju digitalne pismenosti koja podrazumijeva ne samo biti sudionik u digitalnom okruženju nego ga i razumjeti te kritički preispitivati. Upravo je to razlog organizacije našeg događaja Moi aussi, je suis champion(ne) de codage koji se upisao na listu aktivnosti proslave Europskog tjedna programiranja koji se organizira svake godine uz podršku Europske komisije a s ciljem promicanja digitalne pismenosti, uz bok mnoštvu drugih diljem Europe. Od 22. do 25. listopada učenici 4.b i 4. e razreda na nastavi francuskog jezika su istražili kako funkcioniraju algoritmi umjetne inteligencije te što je to uopće strojno učenje, osvijestili važnost razvoja ljudskih vještina te posebno digitalnih vještina u doba umjetne inteligencije, posebnosti donošenja odluka u kombinaciji sa sustavima iste, učili o ulozi umjetne inteligencije u stvaranju digitalnih slika jednostavnim alatima za kreativnost. Učenici su također izraditi vlastiti chatbot koji razgovara na francuskom jeziku te diskutirali o alatima umjetne inteligencije te prednostima i nedostatcima iste, kodirali uz pomoć blokova te uvidjeli važnost programiranja i kodiranja primjenjivih u mnogim sferama naše svakodnevnice. Identificirali su značajke nekoliko platformi za stvaranje i manipuliranje slika putem strojnog učenja, uključujući spajanje postojećih slika i podešavanje značajki za stvaranje jedinstvenih portreta, pejzaža i umjetničkih djela te proveli diskusiju o kriterijima što uopće neko djelo čini umjetničkim.
Slavenka Markota, prof. izvrstan savjetnik

